آهنگ راک

آهنگ های راک

آهنگ راک

آهنگ های راک

۲ مطلب در مارس ۲۰۱۵ ثبت شده است

خیلی ها کوروش یغمایی را پدر راک ایرانی می دانند

کوروش یغمایی به همراه فرهاد و فریدون فروغی از جمله کسانی بودند که آهنگ های راک ایرانی را سال ها پیش ساختند. کوروش یغمایی با آهنگ گل یخ بسیار غوغا به پا کرد و این آهنگ در یک شوی تلویزیونی بهترین آهنگ هفته یا ماه شد. آهنگ بی آلایش و زیبا و دلنیشنی که جزو ماندگارترین آثار موسیقی ایران زمین است.

کوروش یغمایی بالغ بر 11 آلبوم ارائه داده که جالب است بدانید آلبومی به نام سل را به همراه فریدون فروغی ساخته است. علاوه بر این کوروش یغمایی موسیقی متن فیلم گرگ های گرسنه را تهیه کرده است. هم چنین برای خوانندگانی چون عارف، ویگن و فریدون فروغی نیز آهنگسازی کرده است.

  • میم نون

در سالی که گذشت به نظر شما کدام آلبوم بهترین آلبوم راک ایرانی بود؟

البته خیلی از گروه ها به جای ارائه آلبوم، تک آهنگ ریلیز کردند اما به نظر شما در مجموع کدام گروه یا هنرمند راک ایرانی بهترین کار یا اثرها رو ارائه داد؟

گروه the ways که چند وقتی است بدون کاوه آفاق فعالیت می کند

گروه کامنت

گروه اوهام (شهرام شعرباف)

ساموان Sum1

کاوه یغمایی

 

بد نیست یاد آور بشیم که گروه the ways آخرین کاری که ارائه داد آسمون زرد نام داشت که از فضای راک پر نشاط فاصله گرفت و فضای مرموزی در این آهنگ ارائه داده بود. از اوهام و شهرام شعرباف بعد از آلبوم این خرقه بیانداز آهنگ رسمیی منتشر نشد. خیلی ها هنوز منتظر تکرار آهنگ های شاد و پر انرژی قدیم از اوهام هستند. ساموان هم با آلبوم موسیقی برای روح بیشتر به سبک کلاسیک راک نزدیک شد و با آهنگ های بی کلام که مخاطب خاص دارد به فعالیتش ادامه داد. کاوه یغمایی هم  با خبر بازگشت به ایران همه را شگفت زده کرد و مشتاقانه منتظر شنیدن آلبوم جدید این موزیسین خلاق هستیم.

  • میم نون